17 Νοε 2015

ΛΟΓΙΑ ΑΓΑΠΗΣ ΝΑ ΤΗΣ ΛΕΣ!! (ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ)



«Ἐγώ (νά τῆς λές ) ἀπό ὅλα τή δική σου ἀγάπη προτιμῶ καί τίποτε δέν μοῦ εἶναι τόσο βασανιστικό δυσάρεστο, ὅσο τό νά βρεθῶ κάποτε σέ διάσταση μαζί σουΚι ἄν ὅλα χρειασθεῖ νά τά χάσω, κι ἄν γίνω φτωχότερος ἀπό τόν Ἴρο, κι ἄν στούς ἔσχατους βρεθῶ κινδύνους, ,τιδήποτε κι ἄν πάθω, ὅλα μοῦ εἶναι ἀνεκτά καί ὑποφερτά, ὅσο ἐσύ μοῦ εἶσαι καλά.Καί τά παιδιά τότε μοῦ εἶναι περιπόθητα, ἐφόσον ἐσύ μᾶς συμπαθεῖς... Ἴσως κάποτε σοῦ πεῖ: Ποτέ ὥς τώρα δέν ξόδεψα ἀπό τά δικά σου, ἔχω ἀκόμη τά δικά μου, πού μου ΄δωσαν οἱ γονεῖς μου. Τότε πές της: Τί λές καλή μου; Ἔχεις ἀκόμη τά δικά σου; Ποιά λέξη μπορεῖ νἆναι χειρότερη ἀπό αὐτή;


Σῶμα δέν ἔχεις πιά δικό σου κι ἔχεις χρήματα; Δέν εἴμαστε δύο σώματα μετά τό γάμο, ἀλλά γίναμε ΕΝΑ. 
Δέν ἔχουμε δυό περιουσίες, ἀλλά μία... Ὅλα δικά σου εἶναι, κι ἐγώ δικός σου εἶμαι, κορίτσι μου. Αὐτό μέ συμβουλεύει ὁ Παῦλος λέγοντας ὅτι ὁ ἄνδρας δέν ἐξουσιάζει τό σῶμα του, ἀλλά ἡ γυναίκα.
 Κι ἄν δέν ἔχω ἐγώ ἐξουσία στό σῶμα μου ἀλλά ἐσύ, πόσο μᾶλλον δικά σου εἶναι τά χρήματα... Ποτέ νά μήν τῆς μιλᾶς μέ πεζό τρόπο, ἀλλά μέ φιλοφροσύνη, μέ τιμή, μέ ἀγάπη πολλή... 
Νά τήν τιμᾶς καί δέν θά βρεθεῖ στήν ἀνάγκη νά ζητήσει ἐπαίνους ἀλλοῦ, ἄν ἔχει τούς δικούς σου. Νά τήν προτιμᾶς ἀπό ὅλους γιά ὅλα, γιά τήν ὀμορφιά, γιά τή σωφροσύνη της, καί νά τήν ἐγκωμιάζεις. Νά κάνεις φανερό ὅτι σ ’ ἀρέσει ἡ συντροφιά της κι ὅτι προτιμᾶς νά μένεις στό σπίτι γιά νά εἶσαι μαζί της, ἀπό τό νά βγαίνεις στήν ἀγορά. Ἀπό ὅλους τούς φίλους νά τήν προτιμᾶς, καί ἀπό τά παιδιά πού σοῦ χάρισε, κι αὐτά ἐξαιτίας της νά τά ἀγαπᾶς».


(Πηγή: Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Εις την προς Εφεσίους 20 (1), PG 6, 146, κατά μετάφραση Παν. Νέλλα)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λόγος εις την Αʼ Κυριακή των Νηστειών (της Ορθοδοξίας) (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς)

  ( Ευαγγέλιο: Ιωαν. α΄ 43-51) Πόσο μεγάλη, πόσο φοβερή είναι η παρουσία του Θεού! Πόσο μεγάλη και πόσο φοβερή είναι η παρουσία του ζώντος Θ...