19 Ιαν 2018

Οι «δύσκολοι» μαθητές και ο δάσκαλος

Μπορείτε να του πείτε:  «Θυμάσαι Γιώργο; Δεν συμφωνήσαμε να βγαίνεις λίγο έξω για μια σύντομη βόλτα μέχρι να ηρεμήσεις;» Η αμοιβαία κατανόηση, η ανάμνηση της πρώτης συνάντησης και η βελτιωμένη σχέση που προέκυψε από αυτήν, θα βοηθήσει στην επόμενη δυσκολία. Έτσι, όταν τιμωρείτε ή μαλώνετε τους μαθητές σας, να κάνετε μαζί τους και ένα σχέδιο για το πώς θα το χειριστείτε την επόμενη φορά, αν ξανασυμβεί.
Ζ) Έρευνα για τον δύσκολο μαθητή.
Αυτή είναι μια τεχνική που απαιτεί έρευνα και προσπάθεια, και την κρατάμε για πολύ δύσκολους μαθητές.
Αφιερώστε χρόνο και συζητείστε με τους δασκάλους που διδάσκουν στο  τμήμα για τους μαθητές που εμφανίζουν δύσκολη συμπεριφορά. Δείτε πώς συμπεριφέρονται, όχι μόνο στο μάθημά σας αλλά και στα άλλα μαθήματα και γενικά στο σχολείο.


Πηγή:educationquizzes.com
Συγκεκριμένα ζητείστε να σας ενημερώνουν τακτικά και κυρίως αν  προσέξουν κάτι ιδιαίτερο για τα παιδιά αυτά. Είναι καλό να γνωρίζετε αν κάνουν κάποια πρόοδο σε άλλο μάθημα.
Όταν αντιμετωπίζετε πολύ δύσκολες καταστάσεις μ’ αυτούς του μαθητές, κάντε σύντομες συζητήσεις μαζί τους, σε τακτική βάση. Και εδώ είναι το κρίσιμο σημείο και ο λόγος που αυτή η ιδέα δουλεύει καλά. Συζητείστε μαζί τους για την συμπεριφορά τους όχι μόνο στο το μάθημά σας αλλά και στο σχολείο. Και εστιάστε στις έστω πολύ-πολύ μικρές βελτιώσεις.
Μπορείτε να πείτε: «Ειρήνη έμαθα ότι πηγαίνεις καλά στη Φυσική. Σήμερα  όμως στο μάθημά μας τα πράγματα δεν πήγαν τόσο καλά, μίλαγες και ενοχλούσες. Τέλος πάντων ας το ξεπεράσουμε. Ας δούμε τη γενική σου εικόνα. Ο κ. Παπαδόπουλος (δάσκαλος) είναι ευχαριστημένος με τη δουλειά σου στην Τεχνολογία. Μπράβο Ειρήνη. Περιμένω να σε επαινέσω και για την καλή σου συμπεριφορά στο δικό μου μάθημα. Ξέρω ότι θα τα καταφέρουμε».
Ο μαθητής δεν γνωρίζει πόσα ξέρετε γι’ αυτόν αλλά υποψιάζεται ότι είναι πάρα πολλά! Κάτι πυροδοτείται στην ανθρώπινη φύση, αν χρησιμοποιήσετε αυτή την ιδέα προσεκτικά. Έτσι, ο μαθητής αισθάνεται μια υποχρέωση να πάει και στο δικό σας μάθημα καλύτερα, διότι τον επαινέσατε ευγενικά για την καλή δουλειά που έκανε αλλού!
Μέρος 4ο:Ενθαρύνετε την επιτυχία
Α) Όταν ο μαθητής δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον να δουλέψει: Μερικοί μαθητές φαίνεται να μην έχουν κανένα ενδιαφέρον για τη δουλειά που τους βάζετε.
Κατ’ αρχήν, εφαρμόστε όλες τις δοκιμασμένες τεχνικές σας. Αν δεν δείχνουν ενδιαφέρον μετά από κάποια μαθήματα, κρατείστε τους μετά το μάθημα για μια σύντομη κουβέντα. Πείτε τους ότι παρατηρείτε την έλλειψη ενδιαφέροντος και ρωτήστε τους γιατί. Η συνηθισμένη απάντηση είναι ότι  βρίσκουν το μάθημα βαρετό. Με προσεκτικές ερωτήσεις θα βρείτε ποια θέματα τους ενδιαφέρουν. Πάντα κάτι θα τους ενδιαφέρει και θα είναι καλοί σ’ αυτό. Θα σας το αποκαλύψουν με την συζήτηση. Ας πούμε ότι εσείς διδάσκετε γλώσσα και ο Πέτρος είναι καλός στη Γεωγραφία. Θα μπορούσατε να του πείτε: «Πώς θα το ‘βλεπες Χρήστο, να  σχεδίαζα μια ιδιαίτερη εργασία για σένα, που να έχει να κάνει με το βιβλίο που διαβάζουμε, αλλά συγχρόνως να σου φτιάξω και ένα χάρτη, για να μου δείξεις πόσο καλά τα καταφέρνεις σ’ αυτό;»
Στο επόμενο μάθημα δώστε του την εργασία αλλά και το χάρτη. Δείτε αν υπάρχει κάποια βελτίωση στη δουλειά του, να του την επισημάνετε και να του δείξετε πόσο ευχαριστημένος είστε με αυτό. Ίσως χρειαστεί κάποιος χρόνος  για να δείτε βελτιώσεις.
Μπορείτε μετά, βασισμένοι στη βελτίωση που παρατηρήσατε να συζητήσετε πώς αλλιώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν και άλλες δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να πάνε μπροστά. Μην εγκαταλείπετε. Δείξτε του ότι τον παρακολουθείτε και νοιάζεστε.
Είναι βέβαια πολύς επί πλέον κόπος, θα αναρωτιέστε πώς θα βρείτε χρόνο να σχεδιάζετε ιδιαίτερες εργασίες, μιας κι έχετε τόσους πολλούς μαθητές να αντιμετωπίσετε   Ωστόσο, αυτή η ιδέα είναι μόνο για την σπάνια περίπτωση μαθητών που δεν δείχνουν κανένα απολύτως ενδιαφέρον ακόμα και αφού έχετε δοκιμάσει όλες τις συνηθισμένες τεχνικές σας.
ΔΙΑΚΟΝΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το "δεματάκι" του Οσίου Ιωσήφ του Ησυχαστού στον Γέροντα Ιωσήφ τον Βατοαπαιδινό ( Η εμπειρία της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος)

Ἕνα μεσημέρι γεμάτος ἀπό ἱλαρότητα καί χαρά ὁ Γέροντας Ἰωσήφ εἶπε στον π. Σωφρόνιο (ὅνομα ὥς δόκιμου τοῦ Γέροντος Ἰωσήφ τοῦ Βατοπαιδινοῦ)∙...