21 Μαρ 2023

Γάμος λοιπόν σημαίνει ένωση σε ένα (1)

 


Γάμος λοιπόν σημαίνει ένωση σε ένα.

Ο Θεός βδελύσσεται την διάζευξη και το διαζύγιο.
Θέλει την αδιάσπαστη ενότητα. Ο ιερεύς βγάζει τα δακτυλίδια από το αριστερό δάκτυλο, τα βάζει στο δεξί και κατόπιν πάλι στο αριστερό και τελικά τα βάζει στο δεξί τους χέρι. Διότι το δεξί χέρι είναι εκείνο με το οποίο κυρίως ενεργούμε. Αυτό δείχνει ότι το χέρι μου το κατέχει πλέον ο άλλος. Δεν κάνω τίποτε που δεν θέλει. Είμαι δεμένος μαζί της. Είμαι δεμένη μαζί του. Ζω για τον άλλον, γι’ αυτό ανέχομαι τα ελαττώματά του. Όποιος δεν μπορεί να ανεχθεί τον άλλον, δεν μπορεί και να παντρευθεί.
Τί θέλει ο σύντροφός μου; Τί τον ενδιαφέρει; Τί τον ευχαριστεί; Αυτό πρέπει να ευχαριστεί, να ενδιαφέρει, να απασχολεί και εμένα. Αναζητώ ακόμη αφορμές για να του δώσω μικροχαρές. Σήμερα πώς θα δώσω χαρά στον άνδρα μου, στην γυναίκα μου, είναι το ερώτημα που θέτει κάθε παντρεμένος άνθρωπος κάθε ημέρα στον εαυτό του…..
Εκείνος που αγαπά κοιμάται τελευταίος και σηκώνεται το πρωί πρώτος…..
Η γυναίκα είναι η καρδιά.
Ο άνδρας είναι η «κεφαλή».
Η γυναίκα είναι η καρδιά που αγαπά.
Στις δυσκολίες του ανδρός στέκεται όπως στάθηκε η αυτοκράτειρα Θεοδώρα που στήριξε τον άνδρα της στο θρόνο. Στις στιγμές της χαράς του προσπαθεί να τον ανυψώσει ακόμη περισσότερο σε ύψη ιδανικών. Στις στιγμές της θλίψεώς του στέκεται σαν ένας κόσμος υπέροχος και γαλήνιος για να του προσφέρει την γαλήνη.
Ο άνδρας θα πρέπει να θυμάται ότι η γυναίκα του είναι αυτή την οποία εμπιστεύθηκε ο Θεός στα χέρια του.
Η γυναίκα του είναι μία ψυχή που την έδωσε ο Θεός, για να την επιστρέψει σ’ Εκείνον.
Την αγαπάει την γυναίκα του, όπως αγαπάει ο Χριστός την Εκκλησία του.
Την προστατεύει, την περιποιείται, της παρέχει ασφάλεια, ιδιαίτερα όταν είναι στεναχωρημένη, όταν είναι άρρωστη. Ξέρουμε άλλωστε πόσο ευαίσθητη είναι η γυναικεία ψυχή, γι’ αυτό, όπως λέει ο απόστολος Πέτρος «ως ασθενεστέρω σκεύει τω γυναικείω απονέμομεν τιμήν» .
Πληγώνεται η γυναικεία ψυχή, μικροψυχεί, μεταβάλλεται πολύ εύκολα, απελπίζεται ξαφνικά.
Γι’ αυτό ο άνδρας πρέπει να στέκεται γεμάτος αγάπη και τρυφερότητα, ώστε να καταφέρει να γίνει ο θησαυρός της.
Ο γάμος, αγαπητοί μου, είναι σαν μια βαρκούλα που πλέει μέσα στα κύματα ανάμεσα σε βράχια. Λίγο άμα δεν προσέξεις, θα γίνει συντρίμμια.

Αρχ. Αιμιλιανού Σιμωνοπετρίτου «Περί Θεού – Λόγος Αισθήσεως»

Δεν υπάρχουν σχόλια: